Second Life – joc sau experiment social?

autor: Otilia

Joc SL de mai bine de 1 an, insa zilele trecute am avut surpriza sa aflu ca Second Life nu este un joc. M-a pus pe ganduri afirmatia si continui sa cred ca nu e intru totul adevarata…
Pana la urma cred ca Second Life este un experiment, deoarce se vrea in acelasi timp o platforma de jocuri, o retea de socializare, o platforma educationala si un instrument de afaceri.

Oare sa fie acesta motivul pentru care se isca atatea neintelegeri intre participantii la experiment? Daca o persoana intra in SL cu gandul de a face afaceri e normal sa fie deranjata de o alta care si va exprima latura ludica a personalitatii sale sau va incerca sa socializeze. Poate ca cei de la Linden Lab au gresit , deoarece fiecare segment de consumator are necesitati si asteptari diferite. Cum sa impaci si capra si varza?

Intr-o prima faza o informare corecta a celor care acceseaza Second Life pentru prima data cred eu ar fi suficienta, in locul unui TOS stufos si destul de greu de inteles pentru o persoana care inca nu a intrat in joc… Sau impartirea platformei pe zone de interes. Bunaoara, pentru cei doritori de sex s-au facut landurile mature, pentru cei interesati de afaceri ar fi utile landurile business, pentru cei care doresc socialzare landurile de chat samd, fiecare land cu regulile lui specifice.

Dar ce te faci cand un land se vrea de toate? Business, educational, joc, socializare, etc. Asa se naste anarhia. Cei care se intalnesc in aceste landuri avand necesitati diferite vor intra inevitabil in conflict. Oare de ce detinatorii unui astfel de land nu se pot focusa pe un singur aspect, constienti fiind ca o adunatura de acest gen nu poate fi benefica? E vorba de trafic. Ca sa poti suporta chiria, trebuie sa produci bani. Ca sa produci bani trebuie sa poti vinde spatiu de reclama, ca sa vinzi mai scump spatiul de reclama trebuie sa ai vizitatori in land.

Acum sa vedem un truc la care poate recurge un owner de land multifunctional pentru a-si mari traficul:
• Odata ce un avatar ti-a facut trafic el nu mai conteaza in economia jocului.
• Ulterior acesta poate fi banat din varii motive (toate prevazute in TOS-ul jocului)
• De cele mai multe ori, el se va intoarce cu un alt avatar , numai din dorinta de razbunare.
• Deci scopul detinatorului de land este atins : cresterea traficului.
• Cu cat motivul bannarii este mai absurd, cu atat mai mult creste dorinta de razbunare a celui banat aiurea, deci si prezenta lui in landul cu pricina.
• Pana la urma, neintentionat, cel a carui prezenta nu este dorita ii aduce un beneficiu celui care il exclude din land
• Apoi ca numarul celor dornici de razbunare sa creasca exponential, se mai practica un artificiu (nu este obligatoriu, dar cand traficul este amenintat, se recurge la el) banarea tuturor prietenilor aflati pe lista acuzatului principal.

Sa analizam acum unul din motivele banarii. Apare pe un anume land un avatar nou care poarta numele PULA, caruia i se spune ca va fi banat deoarece are un nume obscen. OK. Ma uit in dex si nu gasesc cuvantul, insa va pot spune ca in limba finlandeza acest cuvant inseamna penurie. Daca detinatorul acelui avatar era finlandez? Oare ownerul care a interzis accesul pe land nu este xenofob? Din cate am citit in TOS manifestarile rasiste si xenophobe sunt interzise in sl si se pedepsesc cu dezactivarea contului.

Tot in TOS se specifica : un owner nu-si face propriile reguli, ci aplica doar regulile Linden Lab prevazute in TOS. Nb. pe oricare land acel avatar are acces fara probleme. Pana la urma totul este relativ, pana si acele reguli care aplicate fara discernamant duc acolo unde stim cu totii , la animozitati.

Advertisements

2 Responses to Second Life – joc sau experiment social?

  1. Mihaela says:

    Este evident ca sunt escroci ….

  2. Darius says:

    Pai fratilor, voi sunteti tampiti. Asta e un joc de cacat. M-ai sucutiti-ma de prostia asta aberanta de joc. Mai mare cacat decat Second Life nu am intalnit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: